20 lipca rozpoczęło się składanie wniosków do kolejnej edycji Rządowego Programu Inwestycji Strategicznych, której jest to już ósma odsłona. Pięć edycji zostało już rozstrzygniętych, a dwie pozostałe znajdują się obecnie na etapie naborów lub oceny wniosków. Wojewoda warmińsko-mazurski, Artur Chojecki, podczas briefingu prasowego w Giżycku 21 lipca, ogłosił rozpoczęcie tego naboru.
Całkowita pula środków dedykowanych dla szczebla samorządowego, tj. gmin, powiatów i województw, wyniesie między 25 a 30 miliardów złotych. Z tej kwoty na pewno część zostanie przyznana dla województwa warmińsko-mazurskiego. Historia pokazuje, że jest to suma przekraczająca miliard złotych, które pozwolą na realizację ważnych inwestycji z punktu widzenia społeczności lokalnej – podkreślił wojewoda Artur Chojecki. Z dotychczasowych edycji wynika, że samorządy często przeznaczają te środki na inwestycje drogowe, gospodarkę wodno-ściekową, kanalizację, obiekty edukacyjne i kulturalne oraz sportowe, co przekłada się na polepszenie jakości życia mieszkańców województwa.
Rządowy Program Inwestycji Strategicznych pozwala na realizację różnych projektów na terenie całego kraju dzięki bezzwrotnemu dofinansowaniu. Dotychczas program przekazał łącznie 63,4 miliarda złotych m.in. na remonty szkół i żłobków, obiekty sportowe, parki, nowe drogi i sieci wodno-kanalizacyjne.
Premier Mateusz Morawiecki ogłosił rozpoczęcie nowego naboru wniosków w ramach Rządowego Programu Inwestycji Strategicznych. Wszystkie jednostki samorządu terytorialnego mogą składać wnioski do 16 sierpnia 2023 roku. To kolejne fundusze, które mogą zostać przeznaczone na inwestycje odpowiadające na potrzeby mieszkańców. Obejmuje to m.in. nowe bezpieczne drogi, nowoczesne szkoły, obiekty sportowe dla dzieci i młodzieży, a także żłobki, przedszkola i domy opieki.
A to nie koniec dobrych wiadomości dla samorządów i mieszkańców. Kolejna pula środków trafi także na zadania w ramach Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg. Premier Mateusz Morawiecki zatwierdził listy zadań powiatowych i gminnych do dofinansowania ze środków RFRD.