9oznkontrola-nad-kariera

To nie twoja wina. Nauczono nas, że jeśli pójdziesz do szkoły, zdobędziesz dobrą pracę i będziesz przykładał się do pracy, wszystko się ułoży. Wpajano nam, że życie ma swój naturalny rytm, a wszystko co musisz zrobić, by odnieść sukces, to przestrzegać korporacyjnych zasad. Wydaje Ci się, że robisz co trzeba, a tak naprawdę oddajesz kontrolę nad swoją karierą zawodową w ręce przypadku. Większość ludzi nawet nie wie, że tak postępują. Wydaje im się, że robią wszystko, co w ich mocy. Prawda jest taka, że nie zdają sobie sprawy, że nie są proaktywni, jeśli chodzi o rozwój ich kariery i osiąganie zamierzonych celów.

Nie angażujesz się

Jesteś znany z tego, że nie wychylasz się i wykonujesz w pracy absolutne minimum. Jesteś jedną z najbardziej niezawodnych osób, ale nie oferujesz nic więcej. Robisz rzeczy bez zawracania nikomu głowy. W ten sposób nikt nie dowie się o Twoich zasługach. Nie możesz po prostu zakładać, że wszyscy w firmie zauważą Twój wkład w rozwój projektu i będą świadomi Twojego wkładu w sukces zespołu. Jeśli inni Cię nie chwalą – pochwal się sam, w taki sposób, by dotarło to do uszu szefa.

Nie wychylasz się

Boisz się być zbyt widocznym w pracy. Wzdrygasz się na myśl o podniesieniu ręki i prośbie o więcej okazji do pracy. Czekasz, aż inni wyznaczą Ci zadania, a awans sam zapuka do Twoich drzwi. Bez aktywnego dzielenia się swoimi ambicjami i bez przejmowania inicjatywy, szansa rozwoju zawsze będzie Cię omijać.

Nie doceniasz się

Czekasz, aż szef doceni Twoje wysiłki, zanim będziesz świętować swoje postępy i wyniki. Twierdzisz, że jeśli twój szef nic nie mówi o Twoich osiągnięciach, to nie mają one znaczenia. Pozwalasz, aby cisza lub pochwały Twojego przełożonego dyktowały Ci, w jaki sposób będziesz świętować. Nawet jeśli inni koledzy i klienci chwalą Twoją pracę, nie potrafisz się tym cieszyć dopóki nie dostaniesz pochwały, najlepiej na forum, od przełożonego.

Czekasz na okazję

Szukanie pracy ograniczasz do czekania aż rekruterzy skontaktują się z Tobą na LinkedIn. Być może udało Cię się w przeszłości zdobyć tak wymarzoną posadę. Tak więc teraz, gdy jesteś gotowy na coś nowego, nieustannie sprawdzasz LinkedIn, aby sprawdzić, czy otrzymałeś wiadomości od rekruterów, bez proaktywnego lub strategicznego poszukiwania pracy.

Liczysz na innych

Mówisz ludziom w swojej sieci kontaktów, że szukasz „nowych możliwości” i zakładasz, że będą wiedzieć, jakiego rodzaju pracy poszukujesz. Możliwe, że w przeszłości Twoja sieć kontaktów była bardzo pomocna w procesie rekrutacyjnym albo zakładasz, że skoro pewni ludzie Cię znają, będą dokładnie wiedzieć, co chcesz robić. Nie jesteś precyzyjny, opisując, do czego dążysz, ale masz nadzieję, że Twoi znajomi będą o Tobie pamiętać, gdy usłyszą o świetnych ofertach pracy.

Nie utrzymujesz kontaktu

Nigdy nie podtrzymujesz kontaktów. Jeśli chodzi o poszukiwanie pracy, aplikujesz online, a potem czekasz. Gdy otrzymujesz wiadomości od firmy, u której starałeś się o pracę, wysyłasz CV do kolejnego potencjalnego pracodawcy. Zakładasz, że skoro rekruter się nie odezwał, to nie ma sensu byś prosił o feedback lub po prostu upewnił się, że nikt nie przeoczył Twojej aplikacji. Po rozmowach kwalifikacyjnych zakładasz, że jeśli nie otrzymałeś odpowiedzi, nie ma sensu więcej kontaktować się z tą firmą.

Nie znasz swoich potrzeb

Nie wiesz, czego chcesz. Obserwujesz, jak inni ludzie robią postępy w karierze i twierdzisz, że Tobie to jakoś nie wychodzi. Jednak nawet nie poświęciłeś czasu na ustalenie, czego chcesz dla siebie. Nie możesz zdecydować, czy chcesz awansować, czy chcesz zmienić pracę, czy też całkowicie opuścić swoją branżę.

Nie stawiasz sobie wyzwań

Nie oceniasz, czy nowe możliwości są zgodne z Twoimi celami zawodowymi. Nie zastanawiasz się, w jakim kierunku chcesz podążać w swojej karierze. Pozwalasz innym ludziom, miejscom pracy i możliwościom decydować o tym, co będzie dalej, bez zastanawiania się, czy te możliwości są zgodne z Twoimi potrzebami, wartościami i celami.

Zamykasz się w sobie

Wolisz wszystko rozwiązać sam, zamiast prosić o pomoc. Może bez większej pomocy zaszedłeś daleko w swojej karierze. Jednak teraz, gdy jesteś gotowy, aby zrobić coś nowego, zakładasz, że musisz samodzielnie pokierować ścieżką rozwoju, zamiast proaktywnie prosić o pomoc ludzi, którzy osiągnęli cele, które pragniesz osiągnąć.

Jak uzyskać większą kontrolę nad swoją karierą?

Zdaj sobie sprawę z tego, że nikt nigdy nie zainwestuje więcej w rozwój Twojej kariery niż Ty, a Twoim obowiązkiem jest pokazanie innym, dlaczego jesteś na to gotowy. Nie oczekuj, że Twoje osiągnięcia przemówią za Ciebie, przypominaj o nich innym. Nie zakładaj, że ludzie będą pamiętać każdą niesamowitą rzecz, którą zrobiłeś. Bądź miły, przypominając ludziom o swojej wartości. Bądź świadomy jaką drogą chcesz podążać , jasno określaj, czego chcesz dla siebie i oceniaj, czy pojawiające się możliwości są zgodne z Twoimi celami. Bądź proaktywny, podążając za tym, czego chcesz i pokazując innym, dlaczego na to zasługujesz, zamiast czekać, aż to samo do Ciebie przyjdzie. Im szybciej to zrobisz, tym lepiej będzie się rozwijać Twoja kariera.

Related Posts

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Required fields are marked *