Stowarzyszenie Warmińsko-Mazurskich Samorządów Pogranicza przeprowadziło badanie wizerunku i tożsamości polsko-rosyjskiego pogranicza na Warmii i Mazurach. W badaniu wzięli udział przedsiębiorcy, młodzież z obszaru partnerstwa oraz turyści odwiedzający region, w tym powiat węgorzewski. Celem badań było określenie potrzeb i działań promocyjnych na obszarze partnerstwa. Obecnie, na podstawie zebranych informacji, trwają prace nad opracowaniem strategii marki partnerstwa, która będzie katalogiem skutecznych i nowoczesnych metod marketingu terytorialnego. W ramach badań zwrócono się do przedsiębiorców, rolników świadczących usługi agroturystyczne, turystów i młodzieży z obszaru partnerstwa, w celu określenia potrzeb wskazanych grup społecznych oraz wskazania, co można zrobić lepiej. Zebrane informacje mają pomóc w rozwoju oferty kulturalnej, edukacyjnej, sportowej i rekreacyjnej oraz ułatwić pozyskiwanie inwestorów i środków zewnętrznych dla regionu.