Spis treści
Twój najlepszy sposób na rozwój biznesu? Twoi klienci! Marketing szeptany jest bardziej skuteczny niż jakakolwiek kampania sprzedażowa. Jeśli mówi się, że jeden zadowolony klient mówi o tym trzem innym, to wydaje się, że jeden niezadowolony klient mówi o tym jedenastu. Tak więc, wszystko, co dzieje się po sprzedaży pozostaje koniecznością dla firm, które chcą się rozwijać. Ale jak to zrobić?
Bądź empatyczny i pełen szacunku
To jest najważniejszy punkt. Dobra obsługa klienta zaczyna się od jego zrozumienia. Postaw się w jego sytuacji i zadaj sobie pytanie, dlaczego to robi. Niezadowolony klient może mieć rację lub się mylić. W każdym razie, traktowanie go z szacunkiem powinno być Twoją główną troską. Postaraj się w jak największym stopniu uwzględnić każdą sytuację i zindywidualizować swoją odpowiedź. Przestrzeganiu zasad musi towarzyszyć pewna elastyczność. Nie ustalaj zbyt wielu zasad dla siebie i swoich pracowników.
Przewidywanie możliwych problemów
Często mówi się: “Lepiej zapobiegać niż leczyć”. W przypadku obsługi klienta, trzeba wyleczyć go z jego niezadowolenia. Aby uzdrawianie przebiegało jak najsprawniej, należy przewidzieć główne problemy i zaplanować szybką reakcję w razie wątpliwości. Przygotowanie automatycznych odpowiedzi na każdy rodzaj napotkanego problemu jest niezbędne, aby jak najskuteczniej reagować na Twoje problemy.
Komunikacja jest niezbędna, aby upewnić się, że klient czuje się komfortowo w tej sytuacji. Musi wiedzieć, jak długo potrwa reakcja, jeśli nie możesz natychmiast dostarczyć rozwiązania. Jeśli uważasz, że nie będziesz w stanie dotrzymać terminu, nie wahaj się poinformować o tym swojego klienta. Zaoszczędzi mu to kłopotów związanych z podjęciem tego kroku i zmniejszy niezadowolenie.
Pamiętaj, że sprzedaż nie oznacza dostawy
W ostatnich latach nastąpił ogromny rozwój systemów śledzenia przesyłek. Istnieje możliwość śledzenia drogi produktu od jego przygotowania, poprzez wysyłkę, aż do dotarcia do miejsca przeznaczenia. Geolokalizacja i śledzenie zamówień stają się coraz bardziej efektywne i często stanowią dużą część obsługi posprzedażowej. Aby jak najlepiej spełnić oczekiwania klienta, szczególnie w przypadku sprzedaży na odległość, nic nie stoi na przeszkodzie, abyś skorzystał z tych środków.
Śledź swoją przesyłkę w czasie rzeczywistym
Możesz śledzić w czasie rzeczywistym wysyłkę swojej paczki do każdego miejsca w kraju i za granicą oraz dowiedzieć się, na jakim etapie dostarczania są Twoje dokumenty i towary. Ta bezpłatna usługa jest dostępna online w większości firm kurierskich i ma specyficzne zalety dla każdej z nich. Usługi dostawy konkurują pod względem wydajności. Klienci mogą śledzić swoją przesyłkę za pośrednictwem telefonu komórkowego lub komputera od momentu jej przetworzenia, przekazania firmie kurierskiej, przekazania przewoźnikowi i dotarcia do domu. Jest to dalekie od czasochłonnego oczekiwania, które miało miejsce jeszcze nie tak dawno temu.
Dodaj komentarz