Twój najlepszy sposób na rozwój biznesu? Twoi klienci! Marketing szeptany jest bardziej skuteczny niż jakakolwiek kampania sprzedażowa. Jeśli mówi się, że jeden zadowolony klient mówi o tym trzem innym, to wydaje się, że jeden niezadowolony klient mówi o tym jedenastu. Tak więc, wszystko, co dzieje się po sprzedaży pozostaje koniecznością dla firm, które chcą się rozwijać. Ale jak to zrobić?

Bądź empatyczny i pełen szacunku

To jest najważniejszy punkt. Dobra obsługa klienta zaczyna się od jego zrozumienia. Postaw się w jego sytuacji i zadaj sobie pytanie, dlaczego to robi. Niezadowolony klient może mieć rację lub się mylić. W każdym razie, traktowanie go z szacunkiem powinno być Twoją główną troską. Postaraj się w jak największym stopniu uwzględnić każdą sytuację i zindywidualizować swoją odpowiedź. Przestrzeganiu zasad musi towarzyszyć pewna elastyczność. Nie ustalaj zbyt wielu zasad dla siebie i swoich pracowników.

Przewidywanie możliwych problemów

Często mówi się: “Lepiej zapobiegać niż leczyć”. W przypadku obsługi klienta, trzeba wyleczyć go z jego niezadowolenia. Aby uzdrawianie przebiegało jak najsprawniej, należy przewidzieć główne problemy i zaplanować szybką reakcję w razie wątpliwości. Przygotowanie automatycznych odpowiedzi na każdy rodzaj napotkanego problemu jest niezbędne, aby jak najskuteczniej reagować na Twoje problemy.
Komunikacja jest niezbędna, aby upewnić się, że klient czuje się komfortowo w tej sytuacji. Musi wiedzieć, jak długo potrwa reakcja, jeśli nie możesz natychmiast dostarczyć rozwiązania. Jeśli uważasz, że nie będziesz w stanie dotrzymać terminu, nie wahaj się poinformować o tym swojego klienta. Zaoszczędzi mu to kłopotów związanych z podjęciem tego kroku i zmniejszy niezadowolenie.

Pamiętaj, że sprzedaż nie oznacza dostawy

W ostatnich latach nastąpił ogromny rozwój systemów śledzenia przesyłek. Istnieje możliwość śledzenia drogi produktu od jego przygotowania, poprzez wysyłkę, aż do dotarcia do miejsca przeznaczenia. Geolokalizacja i śledzenie zamówień stają się coraz bardziej efektywne i często stanowią dużą część obsługi posprzedażowej. Aby jak najlepiej spełnić oczekiwania klienta, szczególnie w przypadku sprzedaży na odległość, nic nie stoi na przeszkodzie, abyś skorzystał z tych środków.

Śledź swoją przesyłkę w czasie rzeczywistym

Możesz śledzić w czasie rzeczywistym wysyłkę swojej paczki do każdego miejsca w kraju i za granicą oraz dowiedzieć się, na jakim etapie dostarczania są Twoje dokumenty i towary. Ta bezpłatna usługa jest dostępna online w większości firm kurierskich i ma specyficzne zalety dla każdej z nich. Usługi dostawy konkurują pod względem wydajności. Klienci mogą śledzić swoją przesyłkę za pośrednictwem telefonu komórkowego lub komputera od momentu jej przetworzenia, przekazania firmie kurierskiej, przekazania przewoźnikowi i dotarcia do domu. Jest to dalekie od czasochłonnego oczekiwania, które miało miejsce jeszcze nie tak dawno temu.

Related Posts

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Required fields are marked *