Spis treści
Marketing internetowy jest centralnym obszarem dla rozwoju każdego biznesu. Istnieje kilka prostych kroków, które możesz podjąć, aby być bardziej skutecznym w tej dziedzinie. Jakie są więc pierwsze rzeczy, które możesz zrobić, aby zwiększyć swoją bazę klientów?
Zachęć użytkowników do pozostania na stronie
Najlepszym sposobem, aby przekształcić potencjalnych klientów w klientów realnych jest skłonienie ich do spędzenia jak największej ilości czasu na stronie. W tym celu nie należy wahać się przed rozwijaniem interaktywności z internautami i sugerować im kontakt z firmą w przypadku jakichkolwiek pytań. Możesz zdecydować się na skonfigurowanie czatu na wszystkich stronach witryny, instalując własny moduł za pośrednictwem systemu online.
Skrócenie czasu ładowania strony
Internauci opuszczają stronę, jeśli jej czas ładowania przekracza 3 sekundy. Szybkość ładowania strony może mieć negatywny wpływ na współczynnik konwersji i SEO.
Wzbudzanie zaufania potencjalnych klientów
Ważne jest, aby odwiedzający czuli się pewnie i mogli szybko ocenić powagę firmy i jakość jej produktów. Większość internautów trafiających na stronę nie zna firmy i w ciągu kilku sekund wyrabia sobie o niej zdanie. Dlatego warto dodać prawdziwe referencje od klientów wyrażające ich zadowolenie. Dla większej wiarygodności można podać jak najwięcej informacji o klientach, na przykład z ich zdjęciem i własnym blogiem lub stroną internetową.
Stwórz warunki do pierwszej sprzedaży
Kluczową kwestią jest skłonienie klienta do złożenia zamówienia online. Jest to kluczowy element każdej strategii marketingu internetowego. Aby to osiągnąć, warto przedstawić bardzo widoczną ofertę, której nie można odrzucić: duża promocja, oferta specjalna, zestaw odkrywczy lub produkt w przystępnej cenie. W ten sposób perspektywa jest silnie zorientowana, a jednocześnie zmniejsza się jej wysiłek związany z wyborem. Dzięki temu są oni znacznie bardziej skłonni do złożenia zamówienia i powrotu na stronę, jeśli ich zakup był satysfakcjonujący.
Dodawanie treści zachęcających do poszukiwań
Przed dokonaniem zakupu warto skierować internautów na wartościowe treści dostępne w sieci w zamian za ich dane osobowe. Może to być przewodnik po zakupach, bezpłatny audyt, quiz, seria filmów lub dokument PDF. Odwiedzający będzie musiał po prostu podać swój adres e-mail, aby otrzymać nowe treści. Jest to bezpieczny i opłacalny sposób zbierania danych osobowych, które mogą być następnie wykorzystane do prowadzenia znacznie bardziej efektywnych, ukierunkowanych kampanii promocyjnych.
Zwiększenie współczynnika konwersji
Jest to kluczowy element marketingu internetowego: nakłonienie odwiedzających do podjęcia decyzji o zakupie online. Można to osiągnąć poprzez zainstalowanie wyszukiwarki fasetowej, która pozwoli użytkownikom na ukierunkowanie ich wyboru, a tym samym łatwiejsze znalezienie tego, czego szukają. Strona e-commerce musi być również zoptymalizowana dla tabletów i smartfonów. Wreszcie, całkowita przejrzystość w zakresie kosztów wysyłki znacznie zmniejsza ryzyko porzucenia koszyka przez klientów. Korzystaj jednak z narzędzi do pomiaru wydajności, usuwaj rozszerzenia, których nie używasz, a które zajmują niepotrzebnie miejsce, i wybierz hosting dostosowany do Twojego ruchu.
Dodaj komentarz