afiliacja

O ile na początku istnienia stron internetowych reklama, zwłaszcza poprzez banery, była wielkim sukcesem, to obecnie dla stron i wydawców dostępne są inne źródła dochodu. Jednym z nich jest marketing afiliacyjny, który staje się coraz bardziej popularny. Czy jesteś marką lub wydawcą strony internetowej, ta technika może pozwolić Ci zwiększyć swoje dochody.

Zasada przynależności

Przede wszystkim, marketing afiliacyjny jest jak wprowadzanie do biznesu. Polega ona na tworzeniu sieci partnerów, którzy będą polecać Twoje oferty w zamian za prowizję, która może być procentem od sprzedaży lub stałą kwotą. Różni się on od reklamy tym, że nie jest oparty na kliknięciu lub ilości obejrzanych zdjęć, ale na współczynniku transformacji. Działa on na zasadzie “podziału dochodów”. Jest to zatem system, który opiera się na wydajności.

Główna korzyść z afiliacji

Główną zaletą jako wydawca jest to, że otrzymujesz wynagrodzenie na podstawie zasług –  w momencie, gdy osoba korzystająca z Twojej strony dokona sprzedaży lub wypełni formularz. Innymi słowy, wszystko zależy od wydajności Twojego serwisu. Po skonfigurowaniu, afiliacja ma tę ogromną zaletę, że często jest trwała, czy to na konkretnych stronach, czy na stronie głównej, co pozwala na generowanie powtarzających się dochodów, pod warunkiem, że pozostaje obecna na różnych stronach i że nadal tworzą one ruch bez konieczności robienia czegokolwiek konkretnego. Nadal można zwiększyć sprzedaż poprzez reklamę, na przykład, aby przyciągnąć więcej i więcej ludzi do witryny na najlepiej działających stronach.

Partnerstwo

Najtrudniejszą częścią afiliacji jest wybór partnerów. Często chodzi o to, aby wyselekcjonować różnych usługodawców, ponieważ należy unikać kierowania swoich czytelników do byle kogo. Niektóre platformy, oferują wybór z szerokiej gamy freelancerów, więc nie musisz ich szukać lub wybrać pierwszego, którego znajdziesz. Ta wstępna selekcja pozwoli Ci zaspokoić swoją specyficzną publiczność, która nie chce być bombardowana byle jakimi dostawcami. Im bardziej oferta pokrywa się z tematyką artykułów lub ogólnym tematem strony, tym bardziej prawdopodobne jest, że zobaczysz sprzedaż.
Jeśli chcesz zwiększyć współpracę w celu zmaksymalizowania sprzedaży, powinieneś wiedzieć, że afiliacja może przybierać różne formy: banery, tekst w treści, e-mailing, newslettery, itp. Wszystkie środki komunikacji mogą być wykorzystane do optymalizacji wyników. Implementacja pozostaje dość prosta, nawet jeśli reklamodawca musi mieć środki, aby przekazać informacje do partnera. Dlatego często zaleca się korzystanie z niezawodnej platformy.

Jak to działa w praktyce?

Może pojawić się pytanie, w jaki sposób można dowiedzieć się, kto umożliwił Ci sprzedaż. W większości przypadków chodzi o to, aby zakwalifikować odwiedzającego (lub kupującego). W tym celu zazwyczaj umieszcza się baner z linkiem śledzącym, który pozwala zidentyfikować pochodzenie osoby odwiedzającej stronę.

Related Posts

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Required fields are marked *