Spis treści
Zero Click Search, czyli wyszukiwanie bez kliknięć, to coś, czym twórcy treści są ostatnio bardzo zaniepokojeni, ponieważ może to mieć negatywny wpływ na pozycjonowanie SEO wielu stron internetowych. Szacuje się, że ponad 60% wyszukiwań w Google w ciągu ostatnich kilku lat zakończyło się bez kliknięcia którejkolwiek ze stron, które były oferowane w wyniku wyszukiwania. Liczba ta jest jeszcze bardziej niepokojąca w przypadku urządzeń mobilnych, gdzie przekracza 70%. Choć może się wydawać, że Google będzie tylko szkodzić stronom internetowym i nic nie da się z tym zrobić, dzięki dobrej pracy nad tworzeniem treści można odzyskać ruch w sieci. Oto kilka rzeczy, o których należy pamiętać, aby przeciwdziałać wyszukiwaniu bez kliknięć.
Należy pamiętać o intencjach wyszukiwania.
Tworząc treści, należy zawsze brać pod uwagę intencje wyszukiwania użytkownika, aby stworzyć bogate snippety. Są to fragmenty tekstu napisane w taki sposób, aby wyszukiwarka mogła zrozumieć informacje lub dane zawarte na danej stronie internetowej i zdecydować o ich wyświetleniu w odpowiedzi na określone zapytania.
Innymi słowy, jeśli intencja wyszukiwania użytkownika jest jasna, można zaproponować bezpośrednią i zrozumiałą odpowiedź, dzięki której Google zdecyduje się ją pokazać. W ten sposób, oprócz odzyskania ruchu na stronie internetowej, można pokonać konkurencję i wyprzedzić ją w SERP-ach.
Używaj fraz kluczowych long tail.
Istnieje kilka powodów, dla których używanie fraz kluczowych long tail jest bardzo dobrym pomysłem. Jednym z nich jest to, że są one wysoko cenione przez Google. Ponadto, tego typu słowa kluczowe mają mniejszą konkurencję, co ułatwia ich pozycjonowanie.
Popraw zawartość strony internetowej.
Istotne jest, aby oferować interesujące, oryginalne, atrakcyjne i wysokiej jakości treści. Oprócz tego, że użytkownik może korzystać z tej strony jako źródła informacji, Google również ją docenia i pozycjonuje. Oznacza to, że należy unikać pisania tego samego, co napisała konkurencja lub przekazywania informacji w ten sam sposób.
Oprócz tekstu korzystne jest umieszczenie map, grafik, zdjęć, filmów lub innych materiałów, które mogą ożywić lekturę i pomóc w pozycjonowaniu. Im więcej istotnych informacji podasz, tym większe prawdopodobieństwo, że Google uzna daną witrynę za punkt odniesienia w danym sektorze.
Indeks w innych wyszukiwarkach.
Chociaż Google jest jedną z najczęściej używanych wyszukiwarek, nie należy zapominać o innych, takich jak między innymi Ecosia, DuckDuckGo czy Tor. Spróbuj więc indeksować stronę w innych wyszukiwarkach, które, choć nie są tak popularne, mogą również generować ruch w sieci. Ponadto, biorąc pod uwagę problemy z prywatnością związane z Google, coraz więcej osób woli szukać alternatywnych rozwiązań. Istnieją kraje, w których Google nie jest najczęściej wybieranym usługodawcą.
Można wyciągnąć wniosek, że chociaż Google stara się poprawić doświadczenia użytkowników, dostarczając im odpowiedzi na pytania bez konieczności klikania na stronę internetową, to dzięki dobrej strategii treści można powstrzymać spadek ruchu w sieci, widoczności i zasięgu.
Dodaj komentarz