Spis treści
Aby przykuć uwagę, niezależnie od tematu, dobrze jest stosować infografiki. Łatwe do zapamiętania i zrozumienia, są niezrównanym narzędziem komunikacji. Pozwalają dzielić się informacjami i zwiększać liczbę publikacji. Dowiedz się, jak można wykorzystać infografikę w biznesie.
Stworzenie oryginalnej kampanii komunikacyjnej
Kiedy firma prowadzi kampanię promocyjną, czy to poprzez plakaty, czy e-mailing, forma przekazu jest równie ważna jak jego treść. Wdrożenie wizualne musi również służyć podkreśleniu wartości firmy, zainteresowania jej produktami i wszystkich pozytywnych aspektów, które mogą otaczać markę. W tym celu odpowiednia infografika jest skuteczniejsza niż jakikolwiek slogan. Agencja komunikacji lub profesjonalny grafik może w zdecydowany sposób wzbogacić kampanię reklamową. Może to być również sposób na wyróżnienie się na tle konkurencji poprzez zaoferowanie atrakcyjnej i oryginalnej wizualizacji.
Wzmocnienie przekazu
Komunikacja wokół produktów firm wiąże się również z tworzeniem treści prasowych. Pozwalają one na przekazywanie precyzyjnych informacji, którymi są wszystkie komunikaty skierowane do ogółu społeczeństwa. Infografiki są tu niezbędne: pozwalają na przekazanie idei w zabawny sposób i lepiej zapadają w pamięć czytelnika. Tylko 20% informacji zawartych w tekście jest zapamiętywanych, w porównaniu do 80% informacji zawartych w obrazie.
Skondensowanie informacji w prezentacji
W firmach wiele spotkań ma na celu wewnętrzną wymianę informacji, czy to w formie raportów, rocznych przeglądów czy różnych prezentacji. Ten sposób komunikacji może z czasem stać się nudny dla pracowników. Wykorzystanie infografik może temu zaradzić. Jest to prosta metoda skondensowania informacji i ułatwienia przekazania ważnych idei, kluczowych liczb i danych do zapamiętania. Odpowiednio wykorzystane infografiki odgrywają ważną rolę w komunikacji wewnętrznej firmy.
Zwiększanie zawartości stron internetowych
Wszystkie firmy posiadające stronę internetową chcą przyciągnąć jak najwięcej odwiedzających i zatrzymać ich tam na tyle długo, aby dokonali zakupu. W dużej mierze zależy to od wartości estetycznej, jaką użytkownicy będą przypisywać danej stronie. Również w tym przypadku szczególnie przydatne są infografiki – internauci łatwiej dadzą się uwieść treściom wzbogaconym o odpowiednie wizualizacje. Infografiki, dzięki swojej atrakcyjności wizualnej oraz walorom edukacyjnym, wydają się być odpowiednim medium do wzmocnienia strony komercyjnej.
Zachęcanie do dzielenia się online
W ostatnich latach znaczna część komunikacji firmy w Internecie zależała od intensywności kampanii marketingowych. Skuteczna infografika jest niezbędna w tej dziedzinie, ponieważ ułatwia dystrybucję treści internetowych za pośrednictwem różnych sieci społecznościowych. Infografiki, które przykuwają uwagę internautów, zapewniają szersze rozpowszechnienie informacji, a tym samym maksymalizują potencjał treści oferowanych w sieci.
Dodaj komentarz