Spis treści
Wideo, które w niedalekiej przeszłości było dostępne tylko dla doświadczonych i sprawnych profesjonalistów, teraz jest w zasięgu każdego. Jego dystrybucja nie jest już ograniczona do wąskiego grona odbiorców, ale może za pomocą kilku kliknięć trafić na cały świat. Firmy coraz częściej używają filmów wideo jako narzędzi komunikacyjnych. Konstrukcja tych nośników komercyjnych musi spełniać określone kryteria, których przestrzeganie gwarantuje powodzenie przekazu wiadomości. Podczas tworzenia tych filmów projektanci mogą popełniać błędy, które nie powinny się powtarzać.
Jakość dźwięku nigdy nie powinna być zaniedbywana
Najczęstszym błędem popełnianym przez projektantów komercyjnych filmów wideo jest zaniedbywanie jakości dźwięku. Dźwięk towarzyszący filmowi może być słaby lub nawet niesłyszalny. Warto wiedzieć, że dźwięk ma dwukrotnie większy wpływ na ludzką podświadomość niż obrazy. Jego wpływ na powodzenie strategii marketingowej jest znaczący. Dlatego przedsiębiorca musi uczynić to priorytetem przy tworzeniu swojego wideo. Przed emisją, czy to w mediach tradycyjnych, czy w Internecie, przedsiębiorca musi sprawdzić jakość dźwięku, aby nie zepsuć sukcesu swojego projektu.
Unikaj “roztrzęsionych” zdjęć
Zdarza się, że ręce kamerzysty drżą podczas kręcenia, mimo że kamera jest lekka. Wibracje te powodują drgania obrazów, co może być źródłem stresu i dyskomfortu dla oglądającego. Nie jest to korzystne dla firmy, której szczególnie zależy na przyciągnięciu potencjalnych klientów. Aby temu zaradzić, przedsiębiorca musi zwrócić się do profesjonalnego reżysera, który posiada odpowiedni sprzęt, taki jak kamery ze statywem lub systemem antywibracyjnym, aby zapewnić bezbłędny projekt filmu reklamowego lub po prostu wybrać odpowiedni sprzęt.
Błędne kadrowanie w celu ustawienia ostrości
Film z dobrym kadrowaniem wart jest pracy profesjonalisty. Jest to najważniejszy element w komercyjnej twórczości wideo, z tym że pozostaje on jednym z głównych kryteriów odróżnienia pracy eksperta w danej dziedzinie od pracy amatora w danej dziedzinie. Stosując podstawowe zasady kadrowania wideo, kamerzysta może wykonać nienaganną i profesjonalną pracę. Jedną z najważniejszych zasad jest to, aby nie umieszczać obiektu na środku zdjęcia, ale raczej poza centrum, aby przełamać monotonną symetrię. W rezultacie obraz nabiera pewnej dynamiki, a film staje się bardziej efektywny!
Film nie jest dostosowany do wszystkich mediów
Oczywiście, przedsiębiorca musi skupić się na jakości swojego wideo, aby zapewnić, że jego wiadomość jest przekazywana. Zwłaszcza w przypadku filmów online należy wziąć pod uwagę, że odbiorcy mogą nie mieć szerokopasmowego łącza. Niektórzy z nich mogą nie mieć dostępu do wysokiej jakości filmów, które są dostępne tylko dla tych, którzy posiadają specjalne oprogramowanie, a więc odpowiednie media. W tym kontekście oglądanie filmu pozostaje ograniczone do pewnej grupy osób, co nieuchronnie prowadzi do niepowodzenia kampanii reklamowej.
Dodaj komentarz