skuteczne tech seo-2021-1024x683

Z roku na rok pozycjonowanie w wyszukiwarce Google staje się coraz trudniejsze. Jest tak z dwóch przyczyn. Pierwsza z nich to przyrost liczby stron internetowych w sieci. Z każdym rokiem wyszukiwarka indeksuje coraz większą liczbę nowych serwisów, które rywalizują ze sobą na te same słowa kluczowe. Oznacza to, że przybywa konkurencji na najbardziej atrakcyjne frazy. Druga przyczyna to coraz bardziej zaawansowane możliwości samej wyszukiwarki. Z każdym rokiem algorytmy Google są coraz “mądrzejsze”, co oznacza, że biorą one coraz większą liczbę czynników pod uwagę. Na co zatem należy zwrócić uwagę pozycjonując stronę internetową w 2021 roku?

Szybkość strony i wyszukiwanie mobilne

Bardzo ważnym aspektem wpływającym na kondycję serwisów takich jak strona czy sklep internetowy jest szybkość ładowania się strony. Jest to istotne nie tylko w przypadku wyszukiwania na desktop, ale także na mobile, czyli na telefony. Google bierze pod uwagę oba rankingi i uwzględnia pozycję mobile w desktopowych wynikach wyszukiwania. Zatem jeśli Twój sklep internetowy ładuje się długo na telefonie, wówczas trudniej będzie Ci uzyskać wysoką pozycję w wyszukiwarce.

Ilość treści na stronie, czyli content marketing

Nadal niesamowicie istotne są treści, jednak Google nie da się już nabrać na proste sztuczki związane z nasycaniem strony tekstem. Algorytm wyszukiwarki rozumie kontekst w jakim się porusza, a także coraz lepiej rozumie sentyment danej treści. Oznacza to, że wyszukiwarka jest w stanie rozpoznać, czy na jakiś temat wypowiadamy się pozytywnie lub negatywne. Również treści są oceniane pod kątem ich relewantności do danej frazy kluczowej. Zatem jeśli piszesz na jakiś temat, wówczas istotne jest, aby go wyczerpać w danym artykule, a nie tylko poruszyć czy o nim napomknąć. Oznacza to, że sklepy i strony internetowe nie potrzebują już tylko treści, ale całych strategii content marketingowych, ułożonych z myślą o zasadach SEO i pozycjonowania. Zatem dodawanie pojedynczych wpisów na bloga raz w miesiącu przestaje powoli wystarczać.

Architektura serwisu

Kolejny ważny czynnik to sama architektura serwisu. Kluczem tutaj jest podejście do linkowania wewnętrznego. Oznacza to, że do najgłębiej zagnieżdżonej treści na stronie powinniśmy móc się dostać za pomocą maksymalnie czterech kliknięć. Jeśli coś jest głębiej niż cztery kliknięcia, wówczas na Google będzie to jasny sygnał, że treści się tam znajdujące nie są ważne. Jest to istotne głównie dla sklepów internetowych, które mierzą się z wyzwaniem intuicyjnego i wygodnego dla użytkownika zbudowania kategorii. Warto o to zadbać, ponieważ algorytmy wyszukiwarki z czasem docenią nasze wysiłki.

Oczywiście wszystkie te dobre praktyki nie będą wystarczające, jeśli do serwisu nie będą prowadzić jakościowe linki i jeśli nie będzie on zoptymalizowany. Jeżeli już posiadamy profil linków i wykonaliśmy optymalizację on-sight, wówczas wdrożenie tego typu strategii będzie mogło sprawić, że z naszym serwisem będzie trudniej konkurować innym stronom na atrakcyjne słowa kluczowe.

Related Posts

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Required fields are marked *