marketing-emocjonalny

Dla firmy, marketing pozostaje istotnym punktem, ponieważ pozwala przekonać konsumentów do wyboru danego produktu/usługi. Istnieją oczywiście różne formy marketingu, których celem jest wpłynięcie w mniejszym lub większym stopniu na decyzję klienta o zakupie.

Emocje jako źródło wpływu

Niezależnie od tego, czy chodzi o zakup produktu czy usługi, konsument często myśli długo i intensywnie, gdy przychodzi do wydania znacznej ilości pieniędzy. Celem marketingu emocjonalnego jest wykorzystanie obrazów i koncepcji, które sprawiają, że myśli konsumenta wędrują w celu przekonania go do podjęcia decyzji. Te emocje wchodzą w grę, aby zachęcić impuls bez rozwodzenia się nad argumentami, uzasadniającymi słuszność zakupu. Bardzo często wykorzystywany przez marki, ten rodzaj marketingu nie jest nastawiony na refleksję z precyzyjnym argumentem. Celem jest dotarcie do celu z pozytywnymi lub negatywnymi emocjami. Reklama nie będzie podkreślać rentowności ani właściwości technicznych, które schodzą na dalszy plan wobec doznań.

Zakotwiczenie marki w umysłach konsumentów

Zasada pozytywnych lub negatywnych emocji ma na celu zakotwiczenie marki w umyśle konsumenta. Nieważne czy jest to miłość, szczęście, czy nawet strach… chodzi o stworzenie trwałej emocji. Ludzie, którzy raz to poczuli, często stają się wielbicielami marki. Kojarzą go bezpośrednio z emocją, co prowadzi do impulsywnego zakupu produktu/usługi. Za pomocą obrazów, wspomnień, a nawet przedmiotów można wpłynąć na każdego.

Koncentracja na konsumencie

Nie każdy jednak potrafi wywołać u konsumenta znaczące emocje. Kluczem do tego jest poznanie konsumenta. Nie wystarczy zrobić poruszający spot czy ładne zdjęcia. Pamiętać należy o charakterystyce swojej grupy docelowej. Z reguły firmy nie wahają się używać elementów codziennego użytku, aby w łatwy sposób wpłynąć na przyszłych nabywców. Pokazują dzieci, rodziny lub pary, aby wywołać pożądanie i emocje. I wbrew pozorom to, co ekstrawaganckie, niemożliwe czy luksusowe, nie zawsze ma tak duży wpływ jak codzienne życie, z odrobiną pikanterii.

Od miłości do strachu

Marki starają się w swoich reklamach mocno grać na uczuciach widza. W marketingu emocjonalnym, różne emocje są kategoryzowane według ich wpływu. Najpopularniejsze emocje to miłość, szczęście i złość. Aby przekonać konsumentów, marki nie wahają się używać szczęścia. Oprócz tego, że jest to przyjemne uczucie, dla wielu osób stanowi ono cel do osiągnięcia, co w znacznym stopniu generuje skojarzenie pomiędzy marką a odczuwaną emocją.

Paleta wszystkich emocji

W przekazach reklamowych marki wolą przekazywać emocje takie jak miłość i szczęście, ale czasem próbują też strachu czy złości. Jednak nadal rzadko spotyka się tego typu reklamy, ponieważ przekazują one obrazy, które czasami są brutalne, a nawet przerażające, co może obrażać wrażliwość niektórych osób. Reklamy te stanowią ryzyko dla marki, ponieważ mogą być cenzurowane w telewizji. Ale nawet jeśli te reklamy są coraz mniej powszechne, to jest udowodnione, że mają one silny wpływ emocjonalny.

Related Posts

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Required fields are marked *