profesjonalny-event-1024x683

Budowanie wiarygodności i widoczności firmy w celu zwiększenia jej obrotów jest jednym z wyzwań stojących przed każdą firmą. Wśród narzędzi, jakimi dysponuje menedżer, profesjonalny event może być trampoliną do pozyskania klientów i partnerów. Obecnie reputacja firmy jest budowana zarówno wewnętrznie, jak i zewnętrznie, na konkretnym terenie sieci fizycznych punktów sprzedaży oraz na bardziej wirtualnym terenie Internetu i sieci społecznościowych.
W tym szczególnym kontekście przesunięcia w kierunku handlu cyfrowego, wydarzenia nadal zajmują szczególne miejsce, ponieważ pozostają skuteczną dźwignią do zwiększania reputacji firmy. Jednak w tym wysoce konkurencyjnym, wielokanałowym świecie handlowym, pojawia się uzasadnione pytanie: jak stworzyć wydarzenie, które podniesie wartość Twojej firmy?

Określanie celu

Organizując profesjonalny event, pierwszym krokiem jest bardzo precyzyjne określenie celu. Liczba zaangażowanych osób, czasochłonność organizacji i przyznany budżet muszą być zgodne z wyznaczonym celem. Jeśli na przykład celem jest nagrodzenie pracowników wewnętrznych, skala wydarzenia i jego koszt będą inne niż w przypadku celu czysto komercyjnego. Jeśli celem jest znalezienie profesjonalnych dostawców, miejsce i komunikacja wokół wydarzenia będzie musiała odbywać się na konkretnych targach i za pośrednictwem specjalistycznych mediów. Jeśli celem wydarzenia jest zaistnienie w świadomości ogółu, zwiększenie udziału w rynku i zwiększenie liczby klientów, kroki będą wielokrotne, obejmujące wiele równoległych kanałów. Wiele decyzji zależy zatem od dokładnego określenia celu imprezy.

Okazje, które sprzyjają sukcesowi

Drugim krokiem jest wybór najbardziej obiecującego kanału eventowego, czyli takiego, który z największym prawdopodobieństwem osiągnie cel określony na etapie celu. Można to zrobić w oparciu o istniejące wydarzenie lub tworząc okazję od podstaw. Dla firmy udział w dużych targach o tematyce pokrywającej się z jej działalnością jest obiecującym wydarzeniem. Dla firmy o ugruntowanej pozycji na rynku, świętowanie rocznicy jej powstania, czy to na terenie firmy, gdzie działalność zostanie zakończona wcześniej, czy też poprzez zorganizowanie tematycznego wyjazdu, jest również obiecującym wydarzeniem, szczególnie w zakresie nagradzania pracowników i budowania lojalności. Organizacja seminariów i zachęt, czasami o charakterze sportowym lub rekreacyjnym, również stanowi znaczące wydarzenie dla budowania wewnętrznej lojalności. Sponsoring sportowy jest również bardzo skutecznym źródłem wydarzeń, szczególnie w zakresie zwiększania świadomości wśród ogółu społeczeństwa. Udział w ważnym meczu piłkarskim lub turnieju tenisowym poprzez stworzenie stoisk tematycznych i dystrybucję towarów z logo instytucji to bardzo skuteczny sposób na wykorzystanie wcześniejszych wydarzeń i skorzystanie z części medialnego rozgłosu.


Uruchomienie nowej strony internetowej, nowego produktu czy nowej aplikacji na smartfona umożliwiającej korzystanie z Twoich usług, to także okazja do tworzenia eventów i animacji w punktach sprzedaży, poprzez zapraszanie klientów na bezpłatne pokazy.

Wydarzenie, które nie znosi improwizacji

Jeśli impreza ma odświętny wygląd, to z drugiej strony jej organizacja wymaga absolutnego rygoru. Budżet musi być precyzyjny, cel jasno określony, a uczestnicy dokładnie wymienieni w dokumentacji. Kanały komunikacji wykorzystywane do promocji wydarzenia muszą być precyzyjnie ukierunkowane, niezależnie od tego, czy są to wewnętrzne e-maile, zewnętrzne e-maile, ulotki, kampanie na stronie głównej witryny, kampanie SMS czy listy adresowane. Wybrany kanał komunikacji musi odpowiadać kanałowi preferowanemu przez grupę docelową podczas interakcji z firmą.


Dlatego dostawcy wybierani są na podstawie referencji, a stroje gospodarzy i hostess obsługujących stoiska oddają wizerunek firmy. W sieci, kampanie reklamowe są pisane przez specjalistów webmarketingu, zdolnych do włączenia słów kluczowych, które uwiodą algorytmy wyszukiwarek i zwiększą widoczność firmy i przekaźnika zapowiedzi wydarzenia do maksimum. Strony otwarte przez firmę na różnych portalach społecznościowych informują o wydarzeniu, a do wszystkich śledzących je osób muszą zostać wysłane ukierunkowane tweety.

Dzięki precyzyjnemu określeniu celu, mądremu doborowi nośnika wydarzenia oraz doskonałej organizacji, szczególnie w zakresie komunikacji, event przyniesie trwały zwrot z inwestycji i wzmocni wizerunek firmy.

Related Posts

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Required fields are marked *