youtube-1024x683

YouTube wydaje się być panaceum na widoczność w Internecie. Ale jak upewnić się, że wideo, które zamieszczasz, odniesie sukces? Oto kilka wskazówek.

Kryterium 1: treść i tytuł/napisy filmu

Treść filmu musi być przygotowana starannie, ale szczególną uwagę należy zwrócić na tytuł, gdyż on również pozwala na przyciągnięcie uwagi użytkownika. Warto zadbać także o opis, właściwy dobór kategorii oraz na tagi, które są tandemami uploadu. Nie zaniedbuj napisów, ponieważ pomagają one wyszukiwarkom lepiej zrozumieć treść filmu, a co za tym idzie – poprawić odsyłanie do niego.

Kryterium 2: słowa kluczowe (tagi)

Tagi powinny być wpisywane w kolejności od najbardziej poszukiwanych. Nie należy ich mnożyć bez spójności z filmem, ponieważ mogą one zaszkodzić oddziaływaniu głównego słowa kluczowego. Bądź ostrożny! Nie pomyl tematu i słów kluczowych: słowa kluczowe muszą być dobrane mądrze i bezpośrednio związane z tematem filmu. Co więcej, musisz je zintegrować zarówno w tytule, jak i w polu słów kluczowych. Słowa kluczowe nie tylko pozwalają Ci zyskać widoczność na YouTube, ale także dają Ci lepszą widoczność w wyszukiwarce Google. W rezultacie Twoje wideo pojawi się na szczycie SERPów Google, gdy tylko użytkownik wpisze słowa kluczowe odpowiadające jego wyszukiwaniu.

Kryterium 3: opis

Opis nie powinien przekraczać 300 słów i powinien odpowiadać treści filmu. Dzięki temu zarówno Google, jak i internauci mogą zrozumieć treść Twojego filmu, a tym samym lepiej się do niego odnieść. Aby zwiększyć wiarygodność, nie zapomnij zamieścić linku do swojej strony internetowej lub do swoich stron w mediach społecznościowych, które będą służyć jako dobry przykład.

Kryterium 4: miniaturka

Miniaturka musi pasować do treści. W większości przypadków jest to pierwszy kontakt internautów z filmem. Masz możliwość wyboru 3 z miniaturek oferowanych przez YouTube lub załadowania własnej.

Kryterium 5: zaangażowanie użytkownika

Reagowanie na komentarze i zachęcanie użytkowników do wyrażania opinii ma zdecydowany wpływ, podobnie jak liczba polubień.

Kryterium 6: sieci społeczne

Ilość udostępnień może wpłynąć na ilość linków i wyświetleń. Pozwól swoim fanom na szybkie i łatwe dzielenie się filmem, umieszczając go na portalach społecznościowych, takich jak Twitter czy Facebook, ale także na swoim blogu lub stronie internetowej.

Kryterium 7: kategoria

Każdy film na YouTube jest podzielony na 15 kategorii (np. wiadomości, zwierzęta, sport, uroda itd.). Wybierz starannie kategorię, aby zyskać wiarygodność.

Kryterium 8: hashtag

Hashtag to znacznik metadanych używany w Internecie, który pozwala na oznaczenie treści słowem kluczowym. Na YouTube, hashtagi ułatwiają wyszukiwanie filmów. Wpisz swój hashtag w wyszukiwarce YouTube i zobaczy stronę z wynikami, która ma osadzony hashtag. Strona wyników będzie zawierać najpopularniejsze filmy dla danego hashtagu, jak również ostatnio dodane treści. Jeśli chcesz osadzić hashtag w swoim filmie, możesz to zrobić tylko w jego tytule i opisie. Nie można używać hashtagów poza tytułem i opisem.

Bądź przejrzysty i sprawiedliwy

Przekonanie, że dubbing filmu na YouTube zapewni mu większą widoczność, jest manipulacją, której powinieneś unikać, ponieważ może być szkodliwa dla Twojego biznesu. YouTube posiada filtr, który mierzy dokładny rozmiar filmów w bajtach i ich czas trwania w milisekundach. Drugi filtr umożliwia wykrywanie kopii na podstawie rozmiaru i czasu trwania. Trudno jest zatem uciec przed nadzorem YouTube. Najlepszą rzeczą do zrobienia w tym przypadku jest zachowanie przejrzystości i tworzenie dobrych treści.


Related Posts

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Required fields are marked *