burst-kUqqaRjJuw0-unsplash

Reklamy Allegro Ads pozwalają nie tylko promować produkty czy usługi, ale również rywalizować z najlepszymi sprzedawcami. Ciężko jednak dotrzeć do kupujących, jeśli reklamy nie są pokazywane lub emisja jest bardzo słaba. Częstotliwość ich wyświetlania zależy od wielu czynników – popełniając błędy przy określaniu zmiennych w planerze, zaniżana jest wartość projektowanej w ten sposób i wyemitowanej reklamy. Jak temu zaradzić?

Od czego zależy skuteczność Allegro Ads?

W pierwszej kolejności dobrze jest sprawdzić wysokość stawki CPC. Następnie należy zweryfikować, czy sugerowana jest oferta o odpowiedniej jakości według wytycznych Allegro. Warto również przeanalizować słowa kluczowe i ich potencjał oraz określić dokładnie odpowiedni budżet dzienny i sprawdzić, czy nie jest łamany regulamin Allegro. Może okazać się, że wina leży w kilku wcześniej wymienionych miejscach.

Ustalona zbyt niska stawka CPC

Dlaczego stawka CPC jest tak ważna? W znacznym stopniu zależy od niej, jak często wyświetli się reklama i czy w ogóle będzie widoczna. Jest to zasada licytacji z innymi reklamującymi swoje usługi lub produkty, szczególnie o tej samej kategorii. Wyższa stawka wygra walkę z konkurencyjnymi reklamami o niższym budżecie. Co to oznacza? Im mniejsza ustalona stawka, tym mniejsze szanse na skuteczną emisję reklamy. 

Jak ustalić stawkę CPC?

W Allegro Ads minimalna stawka CPC zależy od konkurencji oraz kategorii. Im mniejsze stawki proponują inne firmy, tym tańsza będzie reklama. Warto jednak pamiętać, że nie można ustawić określonych cen i więcej nigdy ich nie zmieniać. Jest to dynamiczna zmienna, która ulega zwiększeniu czy zmniejszeniu niemal każdego dnia. Znaczna część sprzedawców testuje również różne rozwiązania i zmienia swoje stawki zależnie od tego, co robi konkurencja. Jeśli ich reklama nie będzie skuteczna, w celu poprawy jej widoczności mogą sztucznie podbijać ceny.

Oferta ma niską jakość

Oczywiście przy dość wysokim budżecie problemem może okazać się inny czynnik niż cena, a mianowicie wartość. Algorytm Allegro weryfikujący jakość oferty będzie promował tylko aukcje zgodne z jego wytycznymi. Warto dopracować swoją reklamę, dzięki temu będzie mogła wyświetlać się wyżej mimo niższe stawki CPC.

Elementów wpływających na algorytm jest wiele i każdy z nich ma wpływ na wyświetlanie się reklamy. Zaliczyć można do nich również dodanie produktu w odpowiedniej kategorii lub miniaturę zdjęcia z przedmiotem umieszczonym na białym tle. Zamieszczając reklamę zgodnie z określonymi wytycznymi, możliwe jest jej wyświetlenie bardzo wysoko nawet przy dwukrotnie niższym CPC od konkurencji.

Używane słowa kluczowe mają niski potencjał

Największe znaczenie dla ruchu organicznego (bezpłatnego) oraz kampanii sponsorowanych ma tytuł aukcji, który pozwala zagospodarować 50 znaków. W tym wypadku warto sprawdzić w plenerze reklam Allegro Ads, które słowa kluczowe mają największy potencjał wyszukiwania.

W przypadku samodzielnego korzystania z Allegro Ads słowa kluczowe są ograniczone wyłącznie do tytułu. Przyznając dostęp zewnętrznej agencji, można uzyskać rozszerzenie do również osobno wpisywanych, wymaganych i wykluczających keywords. 

Ustalony budżet dzienny jest za niski

Kolejną pułapką na reklamujących jest zbyt niski budżet dzienny. Dlaczego? Błędne oszacowanie opłat względem potencjału reklamy może spowodować, że szybko przestanie się ona wyświetlać. Efektem tego będzie ograniczony zasięg i sam potencjał sprzedażowy. Warto monitorować na bieżąco stan kampanii oraz budżetu i reagować na nagłe wzrosty popularności przez zwiększanie czy obniżanie CPC. Dzięki takiej analizie możliwe jest wydłużenie czasu trwania kampanii do pełnego dnia, co z pewnością wpłynie na lepszą widoczność i w efekcie sprzedaż.

Łamanie regulaminu Allegro

Kolejnym powodem braku emisji reklamy może być nieprzestrzeganie regulaminu. Allegro bardzo restrykcyjnie ocenia promowanie produktów według ustalonych zasad. O jakich uchybieniach mowa? Zabronione jest promowanie m.in.:

  • produktów czy innych ofert charytatywnych,
  • ofert stanowiących produkty wystawione z konta zweryfikowanego jako apteka,
  • ofert z kategorii Mleka modyfikowane początkowe.

Należy zwrócić również uwagę na sam opis aukcji. W treści nie można umieszczać numeru telefonu, powiadomień przekierowujących, ani żadnych danych kontaktowych typu e-mail czy numeru konta, na które kupujący mogliby wpłacać należność za zakupiony towar.

W przypadku problemów z emisją reklamy Allegro Ads reklamodawca nie otrzyma żadnego powiadomienia czy komunikatu. Allegro wymaga bieżącej obserwacji i monitoringu statystyk. To właśnie one mają powiedzieć, czy problem zaistniał i w jakiej skali. Jeśli wystąpią nieprawidłowości, warto sprawdzić jeden z wyżej wymienionych elementów, gdyż to właśnie najczęściej popełnianie błędy podczas prowadzenia kampanii Allegro Ads – budżet, stawki, słowa kluczowe, opis, regulamin portalu.

Related Posts

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Required fields are marked *