biurkaisekretarzyki3

Dziś biurka to nie nowość, gdyż znajdują się obowiązkowo nie tylko w biurach i w szkołach, lecz także niemalże w każdym domu.

Historia biurka

Początek biurek sięga XV wieku, kiedy to w pierwszej wersji przypominały skrzynię na nogach z wysuwanym blatem. Poprzez wieki mebel ten był nieustannie ulepszany, aby jak najlepiej spełniał swoją funkcję. Na dużą skalę pierwsze biurka zaczęły powstawać dopiero w XIX wieku. A od lat 60. XX wieku stały się bardzo pożądane i popularne. Istniało zapotrzebowanie na meble zapewniające komfort podczas pracy w pozycji siedzącej i dbające tym samym o stan kręgosłupa pracowników.

Biurko – podstawowy element domowego biura

Współcześnie produkowane biurka są inne niż te sprzed 50 lat, bo wyposażone są w specjalne duże blaty i w mały blat na klawiaturę, szafki, szuflady i nadstawki na monitory komputerów.
Biurko w domu jest niezbędne do nauki dla dzieci i uczącej się młodzieży, jak również dla osób pracujących zdalnie.

Sekretarzyki i biurka

W dawnych czasach w zamożnych domach były tak zwane sekretarzyki, które można spotkać także dziś w domach urządzonych zwłaszcza w klasycznym stylu. Sekretarzyk służy do pracy podobnie, jak służą biurka do pracy zdalnej lub do nauki. Poza tym w biurku lub w sekretarzyku można przechowywać dokumenty, notatki, rachunki, korespondencję, książki, jak i róże drobne potrzebne do pracy przedmioty.

Co różni sekretarzyk od biurka?

Sekretarzyk zazwyczaj kojarzy się z klasyką a biurko z nowoczesnością. Różnią się one pomiędzy sobą nie tylko wielkością, kolorem materiału, lecz przede wszystkim budową i wyglądem oraz oczywiście ceną, gdyż sekretarzyki są zazwyczaj droższe od biurek. Biurko kojarzy nam się z meblem do pracy. Natomiast myśl o sekretarzyku nasuwa nam dawne czasy i wszelkiego rodzaju skrytki, w których chowane były ważne dokumenty lub drogocenne rzeczy.
Zarówno dawne, jak i obecne te meble posiadają wiele zalet. Trudno jest sobie wyobrazić naukę, czy pracę biurową lub pracę zdalną na komputerze bez posiadania biurka. Biurko daje komfort pracy i sprawia, że praca jest bardziej efektywna i mniej męcząca. Głównym atutem biurka jest dość obszerna powierzchnia robocza umożliwiająca rozłożenie książek, laptopa, czy dokumentów i umożliwiająca swobodny ruch, a więc dająca duży komfort osobie pracującej przy biurku lub osobie uczącej się. Natomiast sekretarzyk jest meblem uważanym za antyk i oprócz funkcji użytkowej pełni również funkcję ozdobną. Sekretarzyk posiada zazwyczaj bardzo dużo szufladek i przegródek.

Zdecydować się na biurko, czy na sekretarzyk?

Stojący przed zakupem tych mebli często zastanawiają się co wybrać, czy zdecydować się na biurko, czy jednak wybrać sekretarzyk? Ogólnie można powiedzieć, że zarówno biurko, jak i sekretarzyk spełni swoją funkcję miejsca do pracy czy nauki. Biurko posiada miejsce na monitor i na klawiaturę. Bez problemu zmieszczą się na nim również inne potrzebne do pracy dokumenty czy książki. Natomiast sekretarzyk może posłużyć jako piękny mebel do aranżacji pomieszczenia i pracy sporadycznej.

Related Posts

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Required fields are marked *