Spis treści
Facebooka nie trzeba przedstawiać. Jeśli wybierasz media społecznościowe jako platformę marketingu internetowego, Facebook jest czymś więcej niż dobrym wyborem. Są jednak początkujący w tej dziedzinie marketingu w mediach społecznościowych, którzy potrzebują solidnej porcji wiedzy. Ten artykuł jest przeznaczony dla początkujących w świecie marketingu w mediach społecznościowych. Poniżej znajduje się kilka niezbędnych informacji i do pewnego stopnia poufnych wskazówek dla tych, którzy chcą zacząć używać Facebooka jako platformy marketingowej w mediach społecznościowych.
1. Publikuj interesujące treści
Facebook to kraina czarów dla wielu internautów. Oczekują czegoś więcej niż to, co mogą znaleźć na nudnych stronach internetowych. W mediach społecznościowych chcą zostać oczarowani. Szanuj tą naturalną potrzebę każdego internauty i pamiętaj: treść w mediach społecznościowych nie powinna być monotonna.
2. Wykorzystaj obrazy na swoim fanpage
Wizualizacje pomagają budować zaufanie do marki: to podstawowa strategia marketingu internetowego. Te obrazy mogą być reklamami z znanymi modelami lub modelkami, zdjęciami z wydarzenia lub konferencji, wprowadzeniem produktu niedawno hostowanego przez Twoją firmę. Możesz każdy post okrasić zdjęciem nowo wprowadzonego produktu i innymi ciekawymi wizualnymi aranżacjami.
3. Inicjuj angażujące dyskusje
Marketing w mediach społecznościowych daje Ci wyjątkową okazję do zbadania reakcji potencjalnych klientów i Twoich stałych klientów na Twoje produkty i usługi. Inicjowanie rozmów i odpowiadanie na posty i komentarze buduje zaufanie do Twojej firmy. Możesz dodać sprytne porównanie swojego produktu z innymi podobnymi produktami na rynku lub zapytać swoich fanów o powód jego popularności.
4. Bądź aktywny
Nie możesz sobie pozwolić na martwą stronę dla fanów w mediach społecznościowych, bez wyrazu i ikry. Ludzie szukają nowych wydarzeń i postów, kiedy odwiedzają Twoją stronę. Nie możesz też pozwolić sobie na nudę. Facebook daje ci cały szereg możliwości zaimponowania swoim klientom. Fani oczekują regularnych postów i ciekawych tematów. Konieczne jest uszanowanie ich życzenia do tworzenia zaangażowania w tworzenie sukcesu Twojej marki.
5. Udostępniaj posty z innych odpowiednich witryn internetowych
To działanie pomaga w bliskim kontakcie z potencjalnymi klientami. Tworzy także zaufanie wśród Twoich fanów i potencjalnych klientów. Marketing w mediach społecznościowych daje Ci wyjątkową okazję do podjęcia dyskusji na inne tematy ważne dla ludzi poza dyskusjami związanymi ze sprzedażą bezpośrednią. Zrównoważony rozwój, egalitaryzm, różnorodność, wybór należy do Ciebie.
6. Połącz wszystkie metody w jedno potężne narzędzie marketingowe
Cała witryna Twojej firmy powinna być obecna jako linki w Twoich mediach społecznościowych. Od czasu do czasu publikuj reklamy z przyciskami CTA, aby przyciągnąć większy ruch na Twoją stronę. Skracaj linki, aby lepiej kontrolować wszystkie kampanie prowadzone w mediach społecznościowych. Zachęty, takie jak kupony rabatowe, oferty, promocje i konkursy z pewnością zwiększą ruch w Twojej witrynie. Jeśli potrzebujesz natychmiastowego ruchu na swojej stronie, możesz też wykorzystać płatne SEM lub publikować oferty promocyjne z terminem ich zakończenia.
7. Często korzystaj z Facebook Audience Insights
Jest to rodzaj narzędzia do analityki internetowej dla twórców stron fanowskich na Facebooku. To oprogramowanie zawiera wskaźniki i pomaga pokazać, która sekcja Twojej strony jest najpopularniejsza, dlaczego wzrosła popularność Twojej strony internetowej oraz wiele innych parametrów, które mogą pomóc Tobie w projektowaniu przyszłych promocji sprzedaży.
Dodaj komentarz